0 0 Kč Přihlásit se

Nákupní košík

Celková cena 0 Kč K dopravě zdarma zbývá nakoupit ještě za 1 000 Kč. Přejít k pokladně
Zpět na články

Magnesium bisglycinate - co to je a jaké má výhody?

06. 01. 2023

Magnesium bisglycinate je jednou z nejpopulárnějších forem hořčíku. Jak působí na lidský organismus? Proč pozitivně ovlivňuje kognitivní funkce a spánek? Jak ho doplňovat?


Hořčík je považován za jeden z nejdůležitějších prvků potřebných pro život, protože se podílí téměř na každém chemickém procesu v těle. Poptávka našeho těla po tomto minerálu je poměrně vysoká – oficiálně se doporučuje o cca 300 mg pro ženy a 400 mg pro muže, nicméně faktory jako stres, fyzická námaha, nedostatek spánku nebo sportovní aktivita tuto poptávku výrazně zvyšují.

 

Magnesium bisglycinate - co to je?

Jednou z běžně používaných forem hořčíku k jeho doplnění je magnesium bisglycinate, což je kombinace dvou molekul glycinu pro každou molekulu hořčíku.

 

Ve studiích srovnávajících vlastnosti různých forem hořčíku vykazuje vysokou biologickou dostupnost, ale na rozdíl od citrátu (také běžně používaná forma hořčíku, známá svou vysokou biologickou dostupností), bisglycinát nezpůsobuje problémy s trávicím systémem.

 

herbík magnesium

 

Magnesium bisglycinate - výhody

Hořčík je známý tím, že ve formě doplňků stravy, např. ve formě oxidu nebo citrátu, působí ve vyšších dávkách projímavě, což si vynucuje použití větších dávek (řádově několik set mg) v menších porcích. V případě chelátu aminokyselin taková potřeba není, protože nepůsobí dráždivě na trávicí systém, a proto je jeho použití velice pohodlné.

 

Kromě toho jsou další výhody suplementace touto formou hořčíku připisovány glycinu, který zde byl konjugován s příslušným prvkem a jsou charakteristické pro tuto konkrétní formu sloučeniny chelátu hořčíku.

 

Níže uvedeme skutečné výhody přísunu glycinu dodávaného ve formě hořečnatého aminokyselinového preparátu.

 

TIP: Jaké jsou přínosy hořčíku? Co má společného s vitaminem B6, stresem a kofeinem?

 

magnesium a paměť

 

Magnesium bisglycinate a kognitivní funkce

Glycin se podílí na řadě nervových spojů a podporuje uklidňující účinek na nervový systém.

 

Působí jako ko-agonista NMDA receptoru, stejného, ​​který je aktivován glutamátem. 

 

Glutamát stimuluje NMDA receptory, které stimulují nervový systém, ale je to glycin, který tuto stimulaci řídí a brání nadměrné stimulaci nervového systému tím, že zpomaluje tok iontů v receptoru. 

 

Použití glycinu tedy přispívá k vyrovnání reakce nervového systému proti aktivačním signálům, což se může promítnout do lepší paměti a schopnosti učení.

 

Glycin tedy podporuje správné fungování nervového systému, zabraňuje jeho přetížení, což může mít pozitivní vliv na takové kognitivní parametry, jako je paměť nebo koncentrace.

 

magnesium a spánek

 

Magnesium bisglycinate snižuje únavu a zkvalitňuje spánek

Studie prokázaly, že dávka bisglicinátu před spaním pomáhá s usnutím a zkvalitňuje spánek. Užití v průběhu dne pak pomáhá řešit problémy jako je únava nebo problémy s koncentrací. 

 

Skupina japonských vědců studovala fenomén energetické účinnosti buněčných mitochondrií (tzv. energetického výkonu našich buněk).

 

Mitochondrie mají svou vlastní DNA a jedna z teorií jejich poklesu účinnosti výroby energie je, že když tuto energii produkují, znečišťují své vlastní prostředí přeměnou energie, což zase zvyšuje množství genetických chyb v kódu DNA. 

 

Vědci porovnávali mitochondrie starších a mladších lidí na základě fibroblastů, ale nezjistili žádný nárůst genetických chyb u starších lidí. Místo toho pozorovali, že starší mitochondrie pracovaly méně intenzivně s použitím menšího množství kyslíku, což připisovalo tento rozdíl účinnosti genu GCAT. 

 

Vzhledem k tomu, že gen GCAT je spojen s produkcí glycinu, vědci použili dávku této aminokyseliny v naději na změnu energetické účinnosti – a tak se také stalo. Dávka glycinu způsobila zvýšení energetického výdeje.

 

TIP: Hořčík a sport - jak spolu souvisí?

 

Kdy užívat magnesium bisglycinate? Ráno nebo večer?

Správná odpověď je ráno i večer. Ráno vám magnesium bisglycinate dodá energii a večer pomůže usnout. Zároveň tak udržujete po celý den dostatečnou úroveň hořčíku v těle.

 

Jak doplňovat magnesium bisglycinate?

Za účelem doplnění kvalitního hořčíku v jakoukoliv denní dobu jsme vyvinuli dva unikátní přípravky: Magnesium - PRO ENERGII a Magnesium - PRO SPÁNEK.

 

Magnesium - PRO ENERGII obsahuje kromě magnsia bisglycinate také magnesium aquamin, extrakt ze zeleného čaje, extrakt z yerba maté, vitamin B6 a vitamin B6. Touto kombinaci získáte nejen vysoce vstřebatelný hořčík, ale dodáte tělu přírodní látky, které vám zaručí přísun energie na několik hodin, udrží vaše tělo i mysl svěží, zlepšíte své kognitivní funkce a potlačíte únavu.

 

magnesium pro energii

 

Magnesium - PRO SPÁNEK taktéž obsahuje masgnesium bysglicinate, aquamin a navíc je obohaceno o kozlík lékařský, chmel otáčivý, tryptofan a vit. B6. Tato kombinace látek zklidňuje nervový systém, odbourává stres, stimuluje tvorbu melatoninu a zajišťuje klidný a nerušený spánek.

 

magnesium pro spanek

 

Pravidelným užíváním těchto dvou přípravku se zbavit veškerých projevů únavy a zajistíte svému tělu dostatečný přísun nejdůležitějšího materiálu, kterým je právě hořčík.

 

Autor: Tomáš Konieczny

 

Na kvalitě a správnosti informací, které s vámi sdílíme v našich článcích, nám záleží stejně jako na našich produktech samotných. Pokud jste našli v našem článku nějakou chybu, překlep či nesrovnalost, dejte nám vědět na info@herbalus.cz nebo nám zavolejte na číslo +420 735 158 122.

 

Kdo je autorem tohoto článku? 

 

Tomáš Konieczny

Bc. Tomáš Konieczny
Narozen 4.7.1992 v Třinci
Vystudoval ekonomický obor, celý život se však věnoval cestovnímu ruchu, zdravému životnímu stylu, konopí a zkoumání jeho vlivu na lidské zdraví.
Zakladatel a jednatel firmy Herbalus, kde stojí mimo jiné za vývojem produktů a objevováním přínosu konopí v různých fyzických či psychických aspektech zdraví.