0 0 Kč Přihlásit se

Nákupní košík

Celková cena 0 Kč K dopravě zdarma zbývá nakoupit ještě za 1 000 Kč. Přejít k pokladně
Zpět na články

CBD na nespavost a lepší spánek

02. 01. 2021

Pravidelné užívání CBD zlepšuje kvalitu spánku. Díky svému působení na endokanabinoidní systém je usínání rychlejší a v noci se přestanete budit.


Užívání CBD oleje s sebou přináší celou řadu zdravotních výhod a zlepšení kvality spánku patří mezi ně. Spánek je základním předpokladem pro celkový stav našeho zdraví, odolnost proti stresu, hladinu hormonů v těle, zlepšení koncentrace nebo získání a využití energie. Zdravý spánek necharakterizuje pouze jeho délka, ale také kvalita. To, jak spíme, je tedy pro správnou funkci těla zásadní. Máte potíže s usínáním? Budíte se několikrát za noc nebo ráno vstáváte ještě vyčerpanější? Pak je nejvyšší čas vyzkoušet jeden z CBD produktů.

 

Co způsobuje nekvalitní spánek?

Není žádným tajemstvím, že je nekvalitní spánek způsoben hektickým způsobem života, špatnými stravovacími návyky, nedostatkem pohybu nebo dalšími onemocněními. Vlivem zvýšeného stresu pak cítíme větší únavu, podrážděnost, zvyšuje se naše chuť na sladké, zhoršuje se naše koncentrace a náladu máme na bodu mrazu. Všechny tyto aspekty mají vážný dopad na spánek. V dnešní době není výjimkou užívání na nespavost různých léků. Bohužel mnoho z nich má negativní účinky jako:

 

  • ospalost během dne, 
  • závratě, 
  • brnění v končetinách, 
  • zvýšení chuti k jídlu,
  • bolesti břicha. 

CBD si skvěle poradí se stresem i úzkosti a organismus bude před spánkem uklidněný bez vedlejších účinků.

Jak CBD zlepšuje spánek?

CBD působí na endokananabinoidní systém, který reguluje mnoho procesů v těle. Jedním z nich je také náš spánkový cyklus. Kanabidiol působí v mozku na neurotransmitery, díky kterým snadněji upadáme v hlubší fázi spánku. Kromě toho snižuje úzkost, bolest a navrací tělu harmonii. CBD, co se spánku týče, působí na lidské tělo dvojím způsobem: 

  • napomáhá ke kvalitnějšímu spánku a snadnějšímu usínání, 
  • přes den dodává tělu ztracenou energii

V roce 2011 dva američtí vědci provedli výzkum týkající se ovlivnění kvality spánku CBD. Výzkumu se účastnilo 166 osob, z toho 116 trpělo poruchami spánku. Výsledky ukázaly (na základě Wilcoxonova testu a Kruskal – Wallicova testu) snížení času potřebnému k usínání a zvýšení kvality spánku.

 

Používání CBD při potížích se spánkem

Při použití CBD ke zlepšení kvality spánku, prodloužení jeho délky nebo zkrácení doby usínání se nemusíme bát předávkování. Ani 600 mg kanabidiolu nemá na tělo vedlejší účinky. Doporučujeme začít u menší dávky a postupně navyšovat. Při pocitu sucha v ústech dávku snížíme. Pro začátek je vhodná dávka 5 až 10 mg během dne. Už při této dávce pocítíme rozdíl ve kvalitě spánku. Obecně doporučovaná dávka pro zkvalitnění spánku je 20 až 30 mg denně. Při potížích se spánkem 50 až 100 mg denně přináší skvělé výsledky. Doporučujeme CBD rozdělit do několika dávek a užívat ráno/během dne a zhruba jednu až dvě hodiny před spánkem. Je pouze na nás, zdali sáhneme po olejích, kapslích či vaporizéru. Podrobnější doporučené dávkování naleznete zde.

 

 

Používáním tohoto webu souhlasíte s analýzou návštěvnosti pomocí souborů cookies.Cookies a podmínky užívání